• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۹۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
از ابتدای سال؛

مرمت ۷۵۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: با اقدامی جهادی تاکنون مرمت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه های کشور پایان یافته است.

آقای رضا اکبری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: وضعیت راه‌های کشور هر دو سال یک بار توسط خودرو‌های تجهیز شده به انواع دوربین و حسگر‌های سامانه مدیریت نگهداری رویه راه‌ها (PMS) بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود که در آخرین برداشت ما که در پاییز سال ۱۳۹۷ انجام شد، متوجه شدیم حدود ۳۳ درصد راه‌های اصلی و شبکه شریانی کشور نیاز به مرمت روکش یا تعمیر اساسی دارد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
وی افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل سامانه مدیریت و نگهداری رویه راه‌ها (PMS)، ترمیم ۴ هزار کیلومتر از راه‌ها که اولویت بیشتری داشتند سال گذشته انجام شد و امسال نیز ۷ هزار کیلومتر دیگر اقدام و تعمیر اساسی در دستور کار ما قرار گرفت و مقرر شد دو هزار کیلومتر دیگر از راه‌ها نیز مرمت و نگهداری جاری انجام شود بنابراین در مجموع دو سال، بیش از ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور تعمیر اساسی یا مرمت شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امسال ۳ هزار کیلومتر روکش ضخیم و بازیافت آسفالت، ۴ هزار کیلومتر روکش نازک و ۲ هزار کیلومتر لکه گیری و درزگیری آسفالت در شبکه راه‌های کشور انجام می‌شود و از مجموع ۱۲ روش مرمت و نگهداری راه‌ها که شامل انواع آسفالت گرم، بازیافت سرد و گرم، روکش نازک، درزگیری و انواع لکه گیری است در طول این مسیر‌ها بسته به نوع خرابی عملیات ترمیم استفاده شده است.
اکبری اعتبارات مورد نیاز برای نگهداری راه‌ها در وضعیت مطلوب را سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان دانست و افزود: اعتباراتی که به سازمان راهداری برای نگهداری راه‌ها تخصیص می‌یابد سالانه حدود یک دهم این مبلغ است یعنی سالانه ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار راهداری قرار می‌گیرد که با توجه به عمر مفید آسفالت و وجود عقب ماندگی تاریخی در این بخش و نیاز تصاعدی به مرمت، هرساله در این بخش دچار مشکل هستیم و همه ساله در قالب پیشنهاد به مجلس و دولت تلاش کرده ایم به عدد مورد نیاز خود نزدیک شده و منابع درآمدی پایداری تعریف کنیم که به دلایل مختلف و از جمله شرایط اقتصادی دولت و مردم این پیشنهادات رد شده است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
وی افزود: در همه کشورها، اعتبارات تعمیر راه‌ها از منابع دولتی جدا شده و از نسخه‌هایی نظیر مالیات بر سوخت، مالیات بر خودرو و عوارض بر جاده یا روش‌های ترکیبی استفاده شده است که در کشور ما این اتفاق رخ نداده است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه امروز در سراسر کشور بیش از ۳۵۰ اکیپ آسفالت در سطح راه‌های برون شهری فعال است افزود: با توجه به اینکه بیشترین خرابی راه‌ها در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، اصفهان، هرمزگان و خوزستان بوده است طبیعی است که بیشترین حجم پروژه‌ها و اعتبارات به این استان‌ها تخصیص یافته است و این استان‌ها هرکدام ۱۵ تا ۲۰ اکیپ فعال دارند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
وی همچنین درباره کنترل کیفیت آسفالت و مصالح مورد استفاده در عملیات‌های عمرانی و مرمت روکش‌ها نیز گفت: تمام عملیات تعمیر و نگهداری راه‌ها از ابتدای تعریف پروژه تا انتهای آن تحت پوشش و نظارت آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و کارخانجات قیر و مصالح نیز باید گواهی استاندارد خود را از مرکز تحقیقات راه وزارت راه و شهرسازی اخذ کنند تا بتوانند در مناقصات ما شرکت کنند و در حین اجرا هم آزمایشات مکرر انجام شده و در موارد ضروری دستورالعمل اصلاحی برای سازندگان صادر می‌شود ضمن اینکه از پیمانکار گواهی دوره تضمین بین ۲ تا ۱۰ سال بسته به نوع عملیات عمرانی آن اخذ می‌گردد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: از یک ماه آینده، بازنگری و اسکن مجدد راه‌های کشور توسط سامانه مدیریت و نگهداری رویه راه‌های کشور (PMS) آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه خرابی حدود ۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور از دوره قبلی باقی مانده است و بخش دیگری از راه‌ها نیز در فاصله این دو سال مستهلک شده به میزان خرابی‌های راه‌های کشور اضافه خواهد شد و زمستان نیز در پیش است که به شبکه راه‌ها و آسفالت آسیب جدی می‌زند و اگر رویدادی نظیر سیلاب نیز اتفاق بیافتد حجم خرابی راه‌های کشور به شدت افزایش می‌یابد.
اکبری در خصوص طول راه‌های کشور نیز گفت: شبکه راه‌های برون شهری کشور که زیر نظر و مدیریت وزارت راه و شهرسازی است ۲۰۰ هزار کیلومتر طول دارد که شامل بزرگراهها، آزادراهها، راه‌های فرعی و روستایی است و طول جاده‌های شریانی کشور ۳۵ هزار کیلومتر است که با احتساب باند‌های رفت و برگشت به ۵۲ هزار کیلومتر می‌رسد که اولویت اول ما نگهداری جاده‌های پرتردد شریانی است و در مرحله بعد ۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی و سایر راه‌ها قرار دارند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
طرح هوشمند سازی موتورخانه‌های ادارات دولتی و مدارس در چهارمحال و بختیاری
خودسوزی در دادسرای عمومی و انقلاب کهنوج
حفظ قهرمانی، هدف اصلی حضور در پاراآسیایی جوانان
توزیع شیر در مدارس قم از ۱۵ آذر
جشن اکران فیلم دختر برقی در سینما آزادی کرمانشاه
مسئولان پای میز خدمت در بوکان
عملیات علیه سازمان فتو در ترکیه
پیگیری درخواست‌های ۱۰۵ نفر از مراجعین به دادگستری خوزستان
یزد در آستانه گره‌گشایی بزرگ ترافیکی
برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس اردبیل
افزایش جابجایی مسافر از پایانه‌های مسافربری خوزستان
معرفی کشاورزان و تولیدکنندگان برتر فارس
مردم ایران میراث دار نهضت جنگل و روحیه استکبار ستیری یک روحانی مبارز
اعزام کاروان راهیان نور اشنویه به مناطق عملیاتی جنوب کشور
برتری مس کرمان بر فرازبام خاییز دهدشت درلیگ برتر هندبال
انتشار بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد
بیش از ۶ میلیون تخلف ساکن در پایتخت اعمال قانون شده‌اند
متوسط قیمت کالا‌های خوراکی در آبان ماه
حفاظت ۴ هزار نیرو از ۳۰ میلیون هکتار عرصه‌طبیعی کشور
«مسئولیت و سازندگی»، منتخب کتاب فصل دانشجویان شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
دانشگاه‌ها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
پیگیری وضعیت سلامت آقای رضا امیرخانی از سوی رهبر انقلاب
برترین آثار عکاسی خیابانی ۲۰۲۵
پاسخ به پرسش‌های متداول طرح جدید بنزین
اساتید دانشگاه یاسوج در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان
تردید‌ها درباره سلامتی ترامپ با انتشار‌ام‌آر‌آی وی
تسلیت رهبر انقلاب به آقای سقاب اصفهانی
دشمن خطا کند هزینه سنگینی به او تحمیل می‌کنیم
بازیکن دهدشتی برترین گلزن نیم فصل لیگ برتر امید‌های کشور
ادامه آموزش غیرحضوری دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران
بازدید رئیس رسانه ملی از فدراسیون کشتی و دیدار با ملی پوشان
شیوع آنفولانزا و غیر حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های هرمزگان
ماجرای یک پیام!
کلاف سردرگم قیمت گذاری خودرو‌های مونتاژی
تلاش آمریکا برای نفوذ در بوسنی و هرزگوین
بازیکن دهدشتی برترین گلزن نیم فصل لیگ برتر امید‌های کشور  (۴۴ نظر)
امروز؛ آخرین فرصت ثبت نام آزمون استخدامی سرایداران  (۱ نظر)
فرزندان مصدوم معاون رئیس جمهور به تهران منتقل شدند  (۱ نظر)
غیر حضوری شدن مدارس ابتدایی چهار شهر و ۲۰ روستای استان مرکزی  (۱ نظر)
تردید‌ها درباره سلامتی ترامپ با انتشار‌ام‌آر‌آی وی  (۱ نظر)
دشمن خطا کند هزینه سنگینی به او تحمیل می‌کنیم  (۱ نظر)
با وجود تاخیر در تحویل خودروها؛ اقدام سایپا برای پیش‌فروش خودرو  (۱ نظر)
اقدام استرالیا علیه سپاه در جهت اهداف آمریکا و اسرائیل است  (۱ نظر)
بیانیه‌ ونزوئلا در محکومیت‌ آمریکا برای بستن حریم‌ هوایی  (۱ نظر)
خشک شدن ذخایر آبی اروپا  (۱ نظر)
پدافندهوایی ارتش همیشه در حالت آماده‌باش کامل است  (۱ نظر)
سرعت غیرمجاز، رکن اصلی تصادفات جاده‌ای  (۱ نظر)
جانباز سرافراز محمود باقری گزنی به همرزمان شهیدش پیوست  (۱ نظر)
فراهم شدن امکان ثبت نام سهام برای متولدین ۱۴۰۱ به بعد  (۱ نظر)
میرزا کوچک جنگلی بزرگمرد پرآوازه‌ گیلان  (۱ نظر)