• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۳۵۶۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
علمی و فرهنگی » علم و فناوری

قطار ایرانی در آستانه ورود به خط مترو

مدیر طرح سامانه رانش قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت گفت: اکنون قطار ملی در مرحله آزمایش نهایی یا تست گرم است که بعد از عبور از این مرحله وارد تولید انبوه می شود.

قطار ایرانی در آستانه ورود به خط متروبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد فرزی درخصوص آخرین وضعیت قطار ملی به عنوان یکی از طرح‌های کلان ملی افزود: تا پایان دی آزمایش های تاییدکننده کارخانه‌ای (FAT) این قطار در محل کارگاه انجام شد.

مدیر طرح سامانه رانش قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت با بیان اینکه آزمایش های (SAT) یا تست‌های در محل بهره برداری این قطار ملی از ابتدای بهمن آغاز شده است، گفت: این تست که در محل خط مترو انجام می‌شود چند روزی است که شروع شده و در حال انجام است.

به گفته فرزی این آزمایش های نهایی با نظارت بازرسان خارجی انجام می‌شود به طوری که بعد از انجام آزمایش نتایج به این شرکت ارسال و تاییدیه و مجوز سیر از آنها دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به شاخص های آزمایش در محل یا تست گرم گفت: وزن قطار با تقسیم بار ، حفاظت پوشش ، تست تجهیزات قطار با سرعت‌های از پیش تعیین شده از سرعت کم برای سرعت‌گیری و شتاب‌های لازم، ترمز از جمله مواردی هستند که در آزمایش گرم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر طرح سامانه رانش قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت با بیان اینکه این تست در ساعاتی که مترو فعالیتی ندارد ( ۱۰ شب تا پنج صبح روز بعد) انجام می‌گیرد، ادامه داد: همچنین به جای مسافر کیسه شن گذاشته می‌شود تا شرایط کاملاً شبیه سازی شود.

وی تاکید کرد: این آزمایش نهایی یا آزمایش گرم به دلیل اینکه بهره‌بردار و خریدار از عملکرد محصول مطمئن شود انجام می‌گیرد.

به گفته فرزی، معمولاً تست گرم دو تا سه ماه در ساعت‌های خارج از مسافربری انجام می‌شود تا کاملاً از عملکرد ایمن قطار مطمئن شویم اما اگر هر موردی پیش بیاید ممکن است این مدت زمان کم یا زیاد شود. اگر در تست ایرادی وجود داشته باشد، قطار برمی‌گردد و رفع ایراد می‌شود.

فرزی افزود: در خط تست تا سرعت 40 کیلومتر بر ساعت طی می‌شود تا بعد از سرعت‌های بالاتر تست شود. چون مرجع تایید کننده در کشور نداشتیم و این قطار اولین محصول ایرانی در این زمینه است از شرکتی که سابقه کاری در تولید قطار دارد استفاده می‌کنیم تا بتوانیم تاییدیه بگیریم.

فرزی اضافه کرد: این تست‌های یک رام قطار است که بعد از آن وارد تولید انبوه می‌شود.

مدیر طرح سامانه رانش قطار ملی درخصوص میزان تولید انبوه این قطار گفت: قراردادی برای تولید ۱۶ رام ابلاغ شده و در مرحله انعقاد است.

طرح قطار ملی از تیر ۹۸ در راستای انعقاد تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی کلید خورد. این طرح توسط شرکت های دانش بنیان اجرایی شده که ۸۵ درصد آن داخلی سازی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
اجرای این طرح چقدر هزینه داشته؟
نظر شما
آخرین اخبار
نسل Z در کهگیلویه و بویراحمد نسل ضد آمریکا و ضد زورگویی
هفتاد سال روابط دیپلماتیک
ساماندهی بازارچه شهرک نساجی یثرب در دستور کار است
سخنگوی سپاه: برای شکست سنگین‌تر دشمن آماده شده‌ایم
کنترل نشت محدود گاز کلر در پتروشیمی اروند
رونمایی از مجسمه جدید میدان انقلاب
پویش درختکاری مقاومت و اقتدار در مدارس اردبیل برگزار شد
امریکای جنایتکار امروز برجسته‌ترین استکبار دوران است
قطعنامه ۱۳ آبان؛ از تاکید بر «عدم اعتماد مطلق» به غرب تا حل ریشه‌ای معضلات معیشتی
دستگیری سارقان حرفه‌ای در ماهشهر
تصویب قطعنامه راهپیمایی ۱۳ آبان با فریاد های الله اکبر مردم آذربایجان غربی
جنایات گسترده آمریکا علیه ملت ایران علت دشمنی مردم ایران با استکبار جهانی
تمدید فراخوان اولویت‌های پژوهشی سازمان سنجش تا پایان آبان
اعتراف سارق حرفه‌ای به ارتکاب ۱۰۰ فقره سرقت
نگاهی به برنامه‌های امروز شبکه ورزش
راهپیمایی ۱۳ آبان در دیار میرزاکوچک
راهپیمایی پرشور ۱۳ آبان در فردوس
طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در میدان امام اصفهان
کنترل عوارض دیابت، با شناخت علائم اولیه بیماری
مهمترین عناوین روزنامه‌های جهان ۱۳ آبان ۱۴۰۴
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان
اطلاعیه دعوت به راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم
اختلاف جمهوری اسلامی و آمریکا، ذاتی است و نه تاکتیکی
زمین لرزه در شمال افغانستان تاکنون ۳۰ قربانی گرفته است
تأسیسات حساس نظامی اسرائیل زیر ضربات موشک‌های ایران
اعمال محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی ۱۳ آبان زنجان
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم
قلم های کوچک؛ یادآور یک روز بزرگ تاریخی
سفر هیئت عالی رتبه نیروی هوایی ارتش کشورمان به بلاروس
فرآوری غلات و حبوبات زنجان با ۵۰ واحد بوجاری فعال
تجمع دانشجویان و مردم در اعتراض به کشتار مردم سودان
تازه‌ترین وضعیت پیش ثبت نام حج ۱۴۰۵
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
کرملین: مسکو از نزدیک تحولات ونزوئلا را زیر نظر دارد  (۲ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
قصه آموزش در تنها مدرسه روستای نرگس‌زمین ساری  (۱ نظر)
افشای هویت جانیان صهیونی به دست گروه سایبری حنظله  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در آسیا  (۱ نظر)
تظاهرات مخالفان رئیس جمهور صربستان  (۱ نظر)
بلیت فروشی دیدار تراکتور_الشرطه  (۱ نظر)
دیدار عراقچی با پدر زندانی ایرانی در ترکیه  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
بازتاب درخشش طلایی والیبال دختران ایران در تارنمای شورای المپیک آسیا  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: ما غافلگیر نشدیم و آرایش سپاه جنگی بود  (۱ نظر)