رویترز:
یک شرکت بازاریابی از توئیتر شکایت کرد
یک شرکت بازاریابی از ایکس (توئیتر) به دلیل اینکه نام مشابه این شرکت را انتخاب کرده، در دادگاه فلوریدا از این شبکه اجتماعی شکایت کرد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از
رویترز، یک شرکت بازاریابی از ایکس (توئیتر) به دلیل اینکه نام مشابه این شرکت را انتخاب کرده، در دادگاه فلوریدا از این شبکه اجتماعی شکایت کرد.
در این شکایت ادعا میشود اینکه ایلان ماسک نام توئیتر را به ایکس تغییر داد، باعث سردرگمی مصرفکنندگان میشود.
نماد ایکس(X) در صدها علامت تجاری فدرال متعلق به شرکتهایی از جمله مایکروسافت و متا گنجانده شده است.
توئیتر و این شرکت در مورد این شکایت اظهار نظری نکردند.
شرکت شاکی در واقع یک آژانس تبلیغاتی است که بر روی دعاوی انبوه شکایت متمرکز است. در تانمای این شرکت نوشته شده که جیکوب و روزانا مالهرب در سال ۲۰۱۵ آژانس را برای ارتباط ساکنان فلوریدا با وکلا (در پی نشت نفت دیپواتر هاریزون) در خلیج مکزیک تأسیس کردند.
در این شکایت آمده است که آژانس از سال ۲۰۱۶ از نام "شبکه اجتماعی ایکس" استفاده کرده. این شرکت گفت که بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در تبلیغات فیس بوک برای دستیابی به مشتریان بالقوه سرمایه گذاری کرده است و تغییر نام تجاری توئیتر مشتریان را سردرگم کرده و باعث از دست رفتن درآمدش شده.
در این شکایت گفته شده که در مدتی کوتاه، ایکس (توئیتر) از نفوذ رسانههای اجتماعی، منابع بازاریابی و شهرت ملی خود استفاده کرده است تا بر درک مصرفکننده از علامت ایکس (X) خود تسلط یابد. این شرکت از دادگاه خواست تا ماسک را مجبور از استفاه نام ایکس دست بردارد و جریمه هم بپردازد.