پخش زنده
امروز: -
۶ هزار و ۶۵ هکتار از باغهای خراسان جنوبی امسال میوه زردآلو را روانه بازار میکنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیش بینی میشود امسال ۲ هزار و ۱۰۰ تن زردآلو از باغهای استان برداشت شود که این میزان کاهش ۵۰ درصدی به دلیل عدم تامین نیاز سرمایی و وقوع طوفان و بارندگی در زمان گلدهی در مقایسه با سال قبل دارد.
اسفندیاری افزود: برداشت ارقام زودرس از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط تیر ماه با برداشت ارقام دیررس به پایان میرسد.
وی گفت: در شهرستان قاین ۱۴۸.۸ هکتار، بشرویه ۱۲۳ هکتار، طبس ۷۶.۵ هکتار، بیرجند ۵۳ هکتار و فردوس ۵۳ هکتار زیر کاشت زردآلو است و به طور میانگین در استان در هر هکتار ۳.۵ تن محصول برداشت میشود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ارقام عمده زردآلو در استان شاهرودی، قیسی، نوری، نارنجی، تخم گردی و محلی است.