پخش زنده
امروز: -
در شهرستان کبودراهنگ بیش از ۳۳ هکتار گل محمدی کشت شده که سالانه بیش از ۵۶ تن گلتر از این مقدار برداشت میشود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان همدان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ گفت: این شهرستان دارای ۳۳ هکتار باغ گل محمدی است که از این مقدار ۲۸ هکتار باغ بارور و ۵ هکتار تازه کشت شده و از هر هکتار بیش از ۲ تن گل محمدیتر برداشت میشود.
محمود فتحی افزود:گیاه گل محمدی یکی از گیاهان مقاوم به کم آبی است که به صورت قطرهای کشت میشود و برای کشاورز صرفه اقتصادی دارد.
او تاکید کرد: گلاب گیری و اسانس دهی به غذا و صنایع دارویی و دمنوش، از مصارف گل محمدی است.
در زمان برداشت این گیاه، در هر هکتار برای ۱۵ نفر اشتغالزایی میشود.
پیش بینی میشود امسال بیش از ۵۶ تن گل محمدیتر از باغهای شهرستان کبودراهنگ برداشت شود.