• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۹۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
اجتماعی

الگو قرار گرفتن شخصیت‌های دینی در سند تحول

مراسم تقدیر از برگزیدگان فراخوان مقاله «یاس مهربانی» ویژه فرهنگیان کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان این وزارتخانه صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیرآموزش وپرورش در این مراسم با اشاره به تأثیرپذیری فرهنگیان از شخصیت والای حضرت معصومه (س) و نقش تربیتی دختران درجامعه گفت: باید به دنبال الگوهایی باشیم که دختران کشور عزیزمان در هر مقطعی از ابتدایی تا متوسطه بتوانند با تکیه بر الگوهای رفتاری ائمه اطهار و معصومین بینش و شخصیت خود را ساماندهی کنند.
علی اصغر فانی افزود: در سند تحول نظام آموزش و پرورش موضوع الگو قرار دادن شخصیت های دینی برای دانش آموزان مورد تاکید است، بنابراین دفتر امور زنان آموزش و پرورش فراخوان یاس مهربانی را گامی موثر برای شناساندن این الگوها می داند.
وی با بیان این که بیش از نیمی از فرهنگیان را زنان تشکیل می دهند ادامه داد: نقش بانوان در امر تربیت انکار ناپذیر است، بنابراین آموزش و پرورش به عنوان مرجع رسمی در تعلیم و تربیت نسل آینده وظیفه خود می داند الگویی مناسب برای دختران به عنوان مادران جامعه ایجاد کند.
وزیرآموزش وپرورش گفت: نقش آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب و به خصوص در طی دو سال اخیر توسعه آموزش دختران بوده است و به استناد آمار و گزارشات می توانیم ادعا کنیم عدالت آموزشی دربخش دختران توسط این وزارتخانه ایجاد شده است. 
فانی افزود: امیدواریم در برنامه ششم توسعه بتوانیم در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین که همان توسعه عدالت آموزشی است به آموزش و پرورش دختران بیش از پیش توجه کنیم.
مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) به الگوپذیری زنان از مقام والای این دو عزیز و  نقش آنان در ارائه راهکارهای اعتدالی و تعالی بخشی وضعیت زنان در آموزش و پرورش پرداخت.
مهناز احمدی گفت: هزار و 702 مقاله به دبیرخانه این جشنواره رسیده که توسط افراد متخصص در طی چند مرحله داوری و بررسی شده است.
در این مراسم که در محل ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد از 11 مقاله برگزیده، 26 مقاله برتر و 19 مقاله منتخب نیز قدردانی به عمل آمد.
افزایش 2 درصدی نمره امتحانی معلمان پیش‌دبستانی به ازای هر سال سابقه
وزیر آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی برای مربیان پیش دبستانی اولویت قائل شدیم و بر این اساس به ازای هر یک سال سابقه‌ای که داشته باشند، دو درصد به نمره امتحانی‌شان اضافه خواهد شد.
علی اصغرفانی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: دیروز سوالاتی از بنده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شد که درباره ایرادات آزمون استخدامی نبود و سوالات معمولی بود که نمایندگان از وزراء می‌پرسند، اما در خصوص آزمون استخدامی ضوابط دقیقی پیش بینی کردیم و امید است بتواند مشکلات آموزش و پرورش را تا حدودی حل کند.
وی افزود: طبق قانون برای مربیان پیش دبستانی اولویت قائل شدیم و بر این اساس به ازای هر یک سال سابقه‌ای که داشته باشند دو درصد به نمره امتحانی‌شان اضافه خواهد شد و سقف آن تا 20 درصد خواهد بود.
فانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره یکپارچه سازی حساب مدارس گفت: 105 هزار مدرسه در سطح کشور داریم و هماهنگ شده است تا یک حساب یکپارچه برای مجموعه این مدارس ایجاد شود و گردش مالی حساب‌ توسط ما رصد می‌شود.
وی ادامه داد: به این صورت در جریان موجودی حساب و هزینه های مدارس قرار می‌گیریم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این حساب‌ها رسوباتی دارد که می‌توانیم از آن در جهت اهداف آموزش و پرورش برای مدارس استفاده کنیم گفت: کلیه واریزی‌ها از جمله کمک اولیاء به این حساب خواهد رفت و در مجموع ساماندهی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
صفحه نخست روزنامه های اصفهان(بیست و ششم آبان ۱۴۰۴)
اعطای پروانه بهره‌برداری به نخستین شهرک مسکونی دولتی کشور
مدیرعامل جدید ایران‌ایر منصوب شد
الحاق ۸۷۴۰ هکتار از اراضی استان یزد برای طرح‌های مسکن
سامانه ای برای بارگذاری اسناد قولنامه ای راه اندازی می شود
تأکید فرماندار ماکو بر بازنگری فوری زیرساخت‌های جاده‌ای در پی افزایش تصادفات
کاهش تصادفات معطل تکمیل طرح
ساماندهی ۱۰ هزار و ۲۶۰ متقاضی جوانی جمعیت و تک واریزی در زنجان
امحای ۲۵۱ دستگاه ماینر غیرمجاز در انبار‌های اموال تملیکی آذربایجان غربی
انتخابات؛ مسیر صیانت از نظام و هم‌افزایی برای اعتماد عمومی
جهش تولید زعفران در آذربایجان‌غربی؛ طلای سرخ شمال‌غرب کشور به بار نشست
فعالیت ۱۶۰ هزار خادم رضوی در کشور
احیای تالاب‌ها باید در دستور کار باشد
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۲۶ آبان ۱۴۰۴
واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور مهاباد - میاندوآب
ارومیه، رتبه نخست تولید سیب در استان
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ به افق ارومیه
برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
پیرغلامان حسینی در آستان سلطان طوس
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
شیراز لرزید
هوای اصفهان سالم شد
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان همدان
ختم ۴۲ درصد پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف به سازش
رکورد ۱۹۰ روزه در ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی
تکذیب استعفای اعضای دولت
استخدام در صداوسیما - استان مرکزی
اطلاعیه دانشگاه تهران درباره حواشی رویدادی در دانشکدگان هنر‌های زیبا
بارش باران در مناطق مختلف خوزستان
بدون تعارف با رئیس سازمان هواشناسی کشور
بازی‌های همبستگی اسلامی، فربد تالشی هم به نیمه نهایی ساندا رسید
آغاز اصلاح یک موسسه اعتباری ناتراز
قطع آب اداره‌های دولتی پر مصرف
فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان کرمانشاه
فرهنگ در خدمت بی فرهنگی
اجرای طرح تعریض آزادراه کرج قزوین  (۴ نظر)
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی  (۳ نظر)
نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش را توقیف کرد  (۲ نظر)
رفاهیات در فیش‌های حقوقی بازنشستگان، مشمول کسور نمی‌شود  (۲ نظر)
بارش باران در برخی از مناطق خوزستان  (۱ نظر)
تولد نهمین فرزند سرگرد یزدی  (۱ نظر)
تجدید دیدار استاد و دانشجویان پس از ۳۴ سال در مشهد  (۱ نظر)
میدری: شیوه جدید کالابرگ از آذرماه اجرایی می‌شود  (۱ نظر)
ولایتی: آینده‌ای روشن در انتظار ایران و عراق است  (۱ نظر)
رد ادعا‌های بی‌اساس گروه ۷ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران  (۱ نظر)
افتتاح طرح‌های نوین گردشگری در هفته کیش  (۱ نظر)
پیش بینی بارش باران و رگبار در استان تهران  (۱ نظر)
صیانت از مرز‌ها با استقرار دستگاه‌های اپتیکی و الکترونیکی  (۱ نظر)
پرداخت وام برای جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده در یزد  (۱ نظر)
تنش در روابط چین و ژاپن  (۱ نظر)